«En vez de pasar a tarde tomando cañas, por exemplo, facemos cousas diferentes»

VIMIANZO

ana garcía

El vimiancés Diego Hermida Graíño ilustra la pujanza asociativa de los jóvenes en la capital de Soneira

25 jun 2016 . Actualizado a las 23:51 h.

Recuerda estar involucrado en las actividades de la Asociación Cultural Cherinkas desde los 17 años, «por non decirche antes», porque puede que desde los 15 ya asomase puntualmente la cabeza en algunos actos. Pero es ahora cuando David Hermida Graíño, que tiene 29 años, ha cobrado verdadero protagonismo en el colectivo, sobre todo con la ingente tarea de organización del Asalto ao Castelo, que además de una referencia festiva, ilustra la pujanza y el compromiso social de la juventud vimiancesa.

«Cada pobo ten as súas cousas, pero é certo que aquí en Vimianzo hai bastante iniciativa e en vez de pasar a tarde tomando cañas, por exemplo, facemos cousas diferentes, estamos pensando sempre en organizar actividades interesantes e distintas ao que se fai habitualmente», resume Hermida, que pone un ejemplo de lo que significa «todo o que leva ao redor» el Asalto en el que llegan a colaborar unas 200 personas. «Os concertos do sábado son relativamente sinxelos, pero hai que contar coa decoración do pobo, o propio Asalto,... Para a cea do venres, sen ir máis lonxe, comezamos a traballar ás nove da mañá, porque hai que montar todo para unhas 450 personas, xuntar camareiros, restaurantes que nos axudan coa comida, servir... e, ademais, desmontar e recoller, porque o Castelo ten que abrir ás visitas o sábado, que é un día moi importante, e á tarde xa se celebra o Asaltiño», explica el joven.

Por supuesto que asumen la tarea con gusto, dedicación y compromiso pero no sin esfuerzo, porque «xa agora estamos pensando cousas do ano que vén, porque isto son mínimo oito meses de preparación». Aunque hay momentos «nos que estás máis libre», tampoco lo disfrutan como el resto de los asistentes porque «pésache máis a responsabilidade». De hecho, Diego cuando realmente está tranquilo y goza del Asalto «é o domingo pola mañá», cuando comprueba que todo ha salido bien y que las más de 4.000 personas que se dan cita en una fiesta como esta «marcharon contentas».

Eso sí, aunque nunca ha tenido un papel principal en la representación teatral, porque tampoco le llama demasiado, sí siente «esa emoción» que se crea «sobre todo no momento de repartir os fachos de lume» en el que ejerce un poco el «de cabecilla» para coordinar el ariete o los grupos de música con el grito de guerra. «Méteste no papel irmandiño e mesmo os defensores, que fan de malos por dicilo así, gozan moito meténdose coa xente, empurrándoos, dentro dun límite claro, e todo iso. O Asalto envólveche, síntese algo contaxioso, por exemplo na guerra de globos, e si que emociona bastante», reflexiona.

Aunque desde Cherinkas le han dado un cambio a la fiesta y esta edición pueda que sea aún más novedosa si cabe, Diego no se olvida de Michel Antelo, Óscar Santos y, sobre todo, de los iniciadores hace ya 21 años «porque arrancar esta festa non era fácil». Tampoco quieren dejar de lado la esencia de todo, que es el riquísimo patrimonio histórico de la localidad. De ahí que intente que «a representación sexa o máis parecida posible ao que se viviu naquela época», aunque, como es lógico, muchas cosas tengan que deducirlas o intuirlas.

Ya en el plano puramente festivo y musical, Hermida se muestra convencido de que probablemente este sea uno de los mejores carteles en las dos décadas largas. «Sés e unha artista que está arrasando alá por onde vai e que xa ten incluso ou se propio grupo de seguidores que a acompañan. A Celtas Cortos xa lle chega só o nome e, ademais, eu que estiven nas negociacións, que foron moi duras, demostraron o interese que teñen por esta festa que xa coñecían. Os húngaros de Firkin, que acaban de recibir un premio alá, como aquí o dos 40 Principales, penso que van dar a sorpresa e triunfar, polo espectáculo que dan e polo que está medrando o grupo», concluye.