La Xunta garantiza la continuidad del GES de Ponteceso para el 2016

PONTECESO

El GES de Ponteceso entró en funcionamiento en agosto del 2013.
El GES de Ponteceso entró en funcionamiento en agosto del 2013. Ana García< / span>

El equipo ha participado en 702 intervenciones desde agosto del 2013

08 nov 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

La Xunta de Galicia, a través de Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e de Xustiza, ha garantizado la continuidad de todos los Grupos de Emerxencias Supramunicipais, incluido el del Ponteceso, para más allá del 2015. «Nos orzamentos do 2016 incluíronse as partidas para o mantemento do servizo», apuntaron desde el Gobierno autonómico. Y añadieron: «Soamente queda falar coa Fegamp a posible introdución das melloras, pero os GES terán continuidade no vindeiro ano».

El Grupo de Emerxencias Supramunicipal de Ponteceso entró en funcionamiento el 13 de agosto del 2013 tras el acuerdo alcanzado por la Xunta con el exalcalde de la localidad, José Luis Fondo Aguiar. El actual regidor, Lois García Carballido, tuvo claro desde que entró en la alcaldía que «unha das prioridades era manter o GES polo traballo que fai e o ben valorado que está».

El mandatario alabó el trabajo coordinado, y a nivel supramunicipal, que ejercen los trece profesionales: «Acoden ás incidencias que hai en Malpica, Laxe, Cabana ou Coristanco. O outro día estiveron en Unemsa, en Rus. Desenvolven un traballo espectacular e aínda que teñen a base en Ponteceso exercen un verdadeiro servizo en toda a bisbarra».

El coordinador jefe del GES de Ponteceso, Rubén Pérez Cotelo, tiró de estadísticas para justificar la continuidad de la actividad: «Dende que entrou en servizo, o GES participou en 702 intervencións, de pura emerxencia. Non falamos de traballos de prevención como limpeza ou retirada de cans», argumentó Pérez.

Esta iniciativa está cofinanciada por tres Administraciones. La Xunta aporta 150.000 euros, la Diputación de A Coruña, 50.000 y el Concello de Ponteceso, otros 50.000 euros. En todo caso, según Pérez Cotelo, se trata de una actividad que le supone un coste cero para las arcas municipales. El 22 de agosto del 2014 entraba en vigor la ordenanza municipal por la que se regulaba el cobro de servicios. En los últimos 15 meses se recaudaron 65.000 euros, a una media de 4.300 euros, lo que, a efectos prácticos, supone un coste cero para el Concello, según los cálculos facilitados por el responsable jefe del GES.

«Pero independentemente das cuestións de índole económicas é certo que o GES é un gran acerto. Fan un traballo exemplar e temos que estarlle agradecidos a estes profesionais polo labor que exercen na bisbarra. Este equipo de goberno pelexou e pelexará sempre para que continúe en activo», dijo el alcalde.

Además de la compra de un traje de apicultor especifico para combatir la Vespa Velutina (avispa asiática), el GES de Ponteceso busca financiación para la compra de un camión motobomba con el que poder participar de forma más activa en la extinción de incendios.