Eduardo Parga: «Nin o partido plantexou a miña renuncia nin eu penso dimitir»

V. Couto / T. Longueira CARBALLO / LA VOZ

MALPICA DE BERGANTIÑOS

Verónica Couto

Insistió en su inocencia en el pleito por la recalificación urbanística

26 oct 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde de Malpica, Eduardo Parga, participó ayer en el Cita co Concello. La investigación judicial por una presunta irregularidad urbanística cometida durante la etapa de José Ramón Varela, y la apertura de juicio oral contra Parga Veiga, Varela Rey y otras cuatro personas más, ha ocupado gran parte del programa, en el que el regidor recibió el apoyo público de su número dos, Miguel Ángel Fernández, y el de una vecina de Malpica, María, que alabaron el trabajo del mandatario. Parga Veiga volvió a recordar todo el procedimiento que derivó en la apertura de una investigación penal, y para la que el fiscal solicita un año de prisión para cada uno de los encausados, ocho de inhabilitación para ejercer cargo público y una fianza conjunta y solidaria de 650.000 euros. «O pleno que aprobou esa modificación puntual urbanística celebrouse o 17 de xaneiro de 2003. Daquela eu non estaba nin en política. Entrei co AVE en maio de 2003. Logo, no 2006, levouse ao pleno a concesión dunha licenza para facer un edificio. Tiña todos os informes técnicos favorables e nós aprobamos esa licenza. En caso contrario estariamos prevaricando», argumentó.

Su futuro político. Dejó claro que no piensa marcharse: «Nin o partido plantexou a miña renuncia nin eu penso dimitir». Recordó que le avala la presunción de inocencia y que remitió al PP toda la documentación por la que está siendo investigado: «No partido están tranquilos. Saben que non hai corrupción nin dolo». Calificó su situación de «ilóxica» y lamentó el sambenito que le colocaron: «Estou na política porque quixen, pero detrás de min e dos meus compañeiros hai familias, fillos, pais, muller... Se ao final todo quedase en nada, ¿quen me restitúe a miña imaxe? ¿ A quen pido explicacións?».

PXOM. Tras más de cuatro años de espera, el mandatario anunció ayer que el documento «atópase na última fase de tramitación para a súa entrega a Medio Ambiente».

Piscina. Parga Veiga recordó que está todo parado, en gran medida, porque aún no logró un acuerdo con el Arzobispado para la cesión de terrenos sobre los que habilitar los accesos al recinto deportivo: «Como se di sempre: Topámonos coa igrexa. Non teñen presa en acadar un acordo e seguimos igual».

Centro de día. El alcalde de Malpica dijo que el equipo de gobierno busca un local para su posterior cesión a la Xunta para que habilite un «centro social, denominación que lle atribúe a Xunta a estes novos servizos». Recordó que mantuvo ya un encuentro con el conselleiro y espera que todo salga adelante dentro de este mandato.

Centro comarcal de Buño. «O centro témolo recepcionado dente hai un ano e medio máis ou menos. Temos todo feito pero atopámonos cun problema: non podemos contratar persoal pola lei de estabilidade orzamentaria. Estamos á espera de que o Goberno flexibilice a normativa para poñelo en marcha».

Rueiro da Praia. Sobre el piso que pende una orden de derribo en firme, el alcalde señaló: «Hai dous recursos presentados, ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia e noutro xulgado. No caso do Concello solicitamos ao xuíz a confirmación de que estamos a facer ben o noso traballo e se ratifique na súa decisión, non vaia ser que haxa unha demolición e logo, polo que sexa, se nos diga que non había que facelo». Y añadió: «O procedemento de demolición segue aberto e a empresa segue a ser a mesma á que se lle adxudicou os traballos. Só estamos á espera do que determine o xuíz».

Cofradía. Parga insistió en su disposición de colaborar en todo aquello en lo que pueda «dentro da legalidade». Le recordó al portavoz de AIM, Alfredo Cañizo, que «o Concello non pode saldar á débeda. É moi fácil facer un brindes ao sol, pero a realidade é outra. O problema é que a confraría de Malpica non pode recibir axudas porque ten débedas pendentes coa Seguridade Social e Facenda».