Nueva estocada al gobierno de Coristanco tras la marcha de la edila de Deportes, Verónica Facal

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CORISTANCO

Ana Garcia

La hasta ahora integrante de TeGa anuncia que seguirá como «concelleira non adscrita»

20 jun 2017 . Actualizado a las 04:00 h.

El gobierno de Coristanco ha sufrido un nuevo revés. Verónica Facal Rodríguez, concejala de Deportes y representante de Terra Galega, anunció su marcha del ejecutivo local. Presentó su renuncia ayer: «Quero dar conta da miña decisión irrevogable de deixar de pertencer de xeito inmediato ao grupo municipal Terra Galega e de continuar defendendo os intereses dos veciños desde municipio como concelleira non adscrita». Es decir, renuncia a seguir en el ejecutivo, pero no entregará su acta al partido.

Verónica Facal explicó los pormenores de su decisión: «Houbo diversas discrepancias co alcalde, Amancio Lavandeira, e cos demais membros do grupo sobre a xestión que se está a levar neste Concello». También habló de un cambio de rumbo por parte del ejecutivo local de un tiempo a esta parte que ella no comparte: «Considero que houbo un distanciamento do proxecto co que nos presentamos ás eleccións. Non se están a cumprir as promesas que se lles fixeron aos veciños en campaña electoral, o que está causando serios prexuízos aos coristanqueses».

Según ella, no se percibe «vontade de escoitar nin propósito de cambio por parte dos integrantes do goberno, despois de expoñer, en reiteradas ocasións, o meu descontento e, polo tanto, dou ese paso para non ser cómplice dun rumbo que non comparto».

La edila coristanquesa explicó que seguirá desarrollando su trabajo «mantendo o compromiso cos veciños de Coristanco durante o que resta de mandato, desde outra posición, pero co mesmo ánimo de colaborar para construír un Concello mellor».

Verónica Facal Rodríguez no quiso hacer más valoraciones que las efectuadas a través de un comunicado. En todo caso sí comentó al compañero de Radio Voz Bergantiños, Fran Rodríguez, que no apoyaría, avalaría o promovería una hipotética moción de censura contra los que fueron sus compañeros hasta ayer.

Respuesta

El alcalde de Coristanco, Amancio Lavandeira Suárez, mostró su sorpresa por la decisión adoptada por la hasta ahora edila de Deportes: «Acabamos de sabelo agora», dijo. Y añadió: «É a súa decisión persoal e temos que respectala, aínda que puido falar con nós para explicarnos o que lle ocorría para ver se podiamos reverter esta situación, pero, polo que sabemos, a súa renuncia é irrevogable e desexámoslle o mellor tanto a nivel persoal como profesional».

En todo caso, el mandatario coristanqués mostró su extrañeza porque la edila haya renunciado al cargo, pero no al acta de concejala: «Evidentemente non ten porque entregala, pero podería facelo e así Terra Galega escollería a seguinte persoa da lista».

En todo caso, y pese a los sucesivos varapalos sufridos en estos dos primeros años de gobierno, el alcalde de Coristanco reiteró su decisión de no presentar la dimisión: «Seguiremos cara diante como o viñemos facendo ata o de agora. Nese sentido non haberá cambio algún». Lavandeira Suárez apuntó además que tiene pendiente una reunión con su grupo para valorar este nuevo escenario político, además de decidir qué compañero va a tomar a partir de ahora las riendas de la cartera de Deportes. Amancio Lavandeira descartó presentar su dimisión como alcalde.