El curso de bachillerato acaba con buenas notas en la comarca

Paula Vázquez CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

Noelia García Cancela, de Carballo, obtuvo una media de 10
Noelia García Cancela, de Carballo, obtuvo una media de 10 cedida

Seis alumnos de Carballo optan al premio extraordinario

29 may 2018 . Actualizado a las 12:33 h.

Junio está al caer y en los institutos de la zona toca hacer un balance de las notas de los alumnos de segundo de bachillerato, que terminan, así, un ciclo educativo en la enseñanza media. Uno de los casos más destacados de la comarca lo encontramos en el IES Monte Neme de Carballo, donde de los 23 alumnos de segundo de bachillerato, 15 han superado satisfactoriamente el curso. Y más que productivo, si tenemos en cuenta que de esos quince, seis son candidatos al premio extraordinario de bachillerato, que siempre se convoca entre los estudiantes de toda Galicia que superen el 8,75 de media. La carballesa Noelia García es una de esos estudiantes, que ha obtenido una brillante media de 10. Sin salir del municipio carballés, en el Isidro Parga Pondal, que celebraba el viernes pasado su acto de graduación, de los 63 alumnos del bachillerato diurno, el 70 % de ellos han logrado el aprobado. Así mismo, cinco de ellos recibirán matrícula de honor, repartidas entre las ramas de Ciencias y Letras. En el IES Alfredo Brañas, 58 de los 85 alumnos han conseguido pasar este último curso, en el que se repartirán cuatro matrículas, entre ellas, a unos de los alumnos con lujosa media de diez.

Buenos resultados para el IES Agra de Raíces de Cee, donde de los 73 estudiantes que han cursado el segundo curso de bachiller, 60 han obtenido resultados positivos, con cuatro matrículas de honor. Por su parte, en el Agra de Leborís de A Laracha, 42 de los 58 alumnos han pasado el curso satisfactoriamente. También repartirán matrículas, tres en concreto, y todas entre los estudiantes del científico. En Ponteceso, hay 44 aprobados de 63, y 3 matrículas de honor, mientras que en el Terra de Soneira de Vimianzo, 18 de los 31 alumnos han aprobado todo en junio. Destacan así mismo en Zas, ya que en el Maximino Romero de Lema cuelgan el cartel del 90 % de aprobados, con dos matrículas de honor, una para Víctor Facal y otra para Carmen Cernadas.

Así, con las notas acabadas de salir del horno, y el monstruo de la Selectividad, aunque ahora le hayan cambiado el nombre, a la vuelta de la esquina. El pescado está todo vendido. Pero antes de todo eso, del veredicto final, fiesta. Estos días se multiplican las graduaciones de los nuevos bachilleres, esos jóvenes que, en algunos casos, dejan el colegio tras toda una etapa iniciada a los tres años, y, en otros, cierran su paso por el instituto. Días de corbatas y vestidos de gala, becas y discursos de despedida para las promociones que, rondando la mayoría de edad, se enfrentan al futuro universitario o profesional.

«Hai que esforzarse un pouco tódolos días»

Acaba de conseguir unha nota media 10. A mellor alumna de bacharelato del IES Monte Neme de Carballo chámase Noelia García Cancela (Carballo, 2000), e é natural da capital de Bergantiños.

-En que colexio estudou por primeira vez e como recorda aqueles tempos?

-Foi na Cristina, e teño unhas boas lembranzas. Era un colexio pequeno que nos permitía estar a todos xuntos. A verdade é que moi ben.

-Como se consegue ser unha alumna dez?

-Bacharelato non é para nada fácil. Cun pouco de esforzo todos os días penso que non é imposible, sen esforzo ninguén che dá nada. Pero se eu o conseguín, outros tamén poden.

-Cal adoita ser a súa dinámica de estudo?

-Hai que mirar un pouco todo día a día, porque se o deixas para o último día é imposible.

-Sempre acadou notas altas?

-En xeral si. Pero sempre hai materias na que un exame pode saír mal.

-A familia está contenta?

-Na casa sempre me dixeron que estudase porque é o que teño que facer, pero tampouco me forzan porque saben que hai un límite.

-Que idea ten de cara ao futuro?

-Quero ir á Universidade, pero non teño clara a carreira. Supoño que Bioloxía ou Enfermaría.

«Conséguese con moito esforzo»

Víctor Facal Fuentes (Baio, Zas, 2000) é un dos dous alumnos de segundo de bacharelato do IES Maximino Romero Lema de Zas que recibirá unha matrícula de honra este curso. Acadou, así, un 9,7 de nota media. «Sempre me levou idea estudar, aínda que non era tampouco algo que facía ‘a machado’», recordaba onte pola tarde e entre risos este baiés, para quen o segredo do seu éxito nos estudos está no «moito esforzo e traballo». A súa dinámica de estudo céntrase, así, no día a día, cun maior esforzo durante as xornadas previas aos exames. A Víctor sempre lle encantaron as matemáticas, a súa materia favorita, e por iso non descarta dedicarse a iso nun futuro. «Gustaríame, se me chegase a nota, facer un dobre grao de enxeñaría mecánica e matemáticas».

«Encántame o estudo das Artes»

Ao igual que Víctor, Carmen Cernadas Lema (Zas, 2000), tamén destaca pola súa nota media en segundo de bacharelato, cun presumible 9,8. «Isto conséguese afincando moito os cóbados, un pouco todos os días, descansando algunha hora cando vexo que o que estudo non me entra na cabeza». A Carmen sempre lle gustou estudar, desde o debuxo artístico ás linguas e á música, e por iso sempre sacou notas altas nos seus estudos. Esta zasense aproveita o seu pouco tempo libre para realizar algunha das súas moitas afeccións, pois toca o piano desde os once anos e participa en representacións teatrais cando o reloxo llo permite. Agora tócalle decidir o que fará no futuro. Ten seguro que irá á Universidade, e ten dúbidas entre Belas Artes e Filoloxía Inglesa.