«Empregaba o chapapote para tapar o teito da caseta»

La Voz

CARBALLO

17 feb 2013 . Actualizado a las 07:00 h.

Antonio Pose fue testigo de las evoluciones de la obra de Man y también de las tropelías que se cometieron a su muerte como «levantar o chan para coller as cousas que tiña na gruta» en lugar de preguntarle a su padre donde estaba la trampilla de acceso.

Entre esos arreglos que el artista alemán hacía en su museo y su vivienda, Antonio recuerda un aspecto especialmente curioso. «Él morreu polo chapapote, pero o caso é que antes diso, cando os barcos limpaban as sentinas por aquí cerca da costa, que aínda eu teño levado algunha tunda de miña nai por chegar enzoufado, el empregábao para tapar as fendas que lle saían no teito da caseta. Era unha persoa que aproveitaba todo», dice el empresario, que todavía no entiende hoy como Man era capaz de vivir en su caseta. «Aquilo -explica- cando pegaba o temporal era para velo. Diseñouna el e era unha obra de arte, pero tiña as paredes dun ladrillo só, sen cámara de aire nin nada, e facía falta un bo par para aguantar alí dentro. Despois, co tema do peirao novo cambiaron as correntes, e agora xa non queda practicamente nada, aínda que hai moitas fotografías e, querendo, poderíase recuperar», apunta el albañil camariñán.

Además, siguiendo el ejemplo de Man y sin meterse en cuestiones artísticas porque «iso correspóndelle a outros», Antonio considera relativamente sencillo mantener su legado si existiese un mínimo de voluntad. «Eu cando vou por aí adiante, pago cinco ou dez euros moitas veces por ver calquera trapallada. E a isto cada un daralle o mérito que queira, pero con ese diñeiro, aínda que só fose en datas sinaladas coma a Semana Santa, malo sería que non dese para pagarlle a unha persoa e manter o que el deixou», reflexiona el empresario.