Augas de Galicia responsabiliza a los concellos de la saturación que sufre la depuradora de Dena

Marcos Gago Otero
m. gago PONTEVEDRA / LA VOZ

MEAÑO

El ente autonómico admite que la depuradora recibe «achegas de auga dende a rede municipal moito máis elevadas das que cabería esperar»

28 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Augas de Galicia nunca prohibió al Concello de Sanxenxo el enganche del polígono de Nantes a la EDAR de Dena (Meaño), solo hizo la recomendación de que no lo hiciese. Según explicaron ayer desde Medio Ambiente, Augas realizó un análisis de la situación actual de la depuradora, donde Sanxenxo tenía previsto derivar las aguas residuales del parque empresarial. El ente autonómico llegó a la conclusión de que «nas condicións existentes a día de hoxe non é viable tecnicamente aceptar máis auga». Es más, desde la Xunta se incidió en que el problema no estaba en la depuradora, sino en las deficiencias que presenta la red de alcantarillado de los concellos. Por esta razón, Augas responsabiliza directamente a los concellos de la saturación de la EDAR, ya que la competencia del estado de la red de saneamiento es municipal.

El propio ente autonómico admite que la depuradora recibe «achegas de auga dende a rede municipal moito máis elevadas das que cabería esperar tendo en conta a poboación conectada». Añade: «Estes problemas débense principalmente ao pouco mantemento das redes e á baixa ou nula porcentaxe anual de reposición de colectores».

En Augas no se entiende la sorpresa que expresó el gobierno de Sanxenxo la semana pasada sobre el informe sectorial en relación al proyecto de nuevo trazado de la red, que serviría para conectar el polígono con la EDAR de Dena. La Xunta precisa que se han detectado «excesivos caudais orixinados por problemas de infiltración, conexións de pluviais ou entradas de auga de mar». En este sentido se añade: «Todos estes problemas foron estudados minuciosamente nos plans de saneamento local que augas elaborou e puxo a disposición dos concellos de Sanxenxo, Meaño e Cambados». Concluye que estos problemas «son perfectamente coñecidos» por los gobiernos locales.

Por otra parte, el Partido Popular de Sanxenxo arremetió contra la «mala xestión» del tripartito sobre el polígono de Nantes. El portavoz del PP, Telmo Martín, transmitió un mensaje de «tranquilidade» a propietarios y empresarios interesados en este ámbito. Añadió: «que ninguén teña a máis mínima dúbida de que o parque empresarial estará conectado á depuradora de Meaño». Martín indicó que no es un futurible, sino que es algo que ya ocurre, porque el parque «xa verte a Meaño por unha tubería de 50 centímetros de diámetro e o que contempla o convenio é sustituir a tubería en Meaño, que é de 30 centímetros por outra de 50». El dirigente popular lamentó que tras el informe de Augas, el alcalde se conformase con hablar con un técnico en vez de con el director de Augas o con la conselleira de Medio Ambiente.