La alcaldesa del Xuven: «Son unha fan de grada, non de palco»

AROUSA

MARTINA MISER

La de Fátima Abal, exjugadora del club, es desde hace 8 años una de las cientos de voces que empujan al equipo amarillo

17 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Só perdín un partido esta tempada no Pombal, o do Lucentum, porque cheguei o venres á noite de Fitur e tiña moito traballo atrasado». Y la alcaldesa de Cambados, Fátima Abal, aguarda no tener que dejar de ver ninguno de los restantes encuentros del Xuven en casa en lo que quede de temporada. Un propósito que hizo suyo hace 8 años, y al que desde entonces ha respondido con un altísimo grado de cumplimiento. Dándose también el lujo de una escapada con el Cambados Cidade Europea do Viño 2017 fuera de Galicia. Como el año pasado en el duelo por la supervivencia en la LEB Plata, a la cancha del Zornotza. Esta vez con el aliciente de ver a un Juanchi Orellano que, recuerda, «foi o primeiro adestrador da miña filla Ana cando entrou no club con 4 anos».

Exjugadora del club, en el que militó un año de adolescente, Fátima Abal se reenganchó al Xuven cuando su hijo David empezó a jugar en la entidad amarilla en el 2009. Desde entonces «para nós os partidos do Xuven son un acontecemento familiar, collemos unha fila enteira. Meu irmán, que vive na Coruña, vén a Cambados para os partidos do equipo, e entre adultos e nenos xuntámonos de 10 a 12 persoas», comenta.

Tan difícil resulta no ver a la regidora en O Pombal cuando juega el Cambados 2017, como hallarla en las butacas de autoridades. «Son unha fan de grada, non de palco. Téñolle dito a Toño -Lema, el presidente del club- que se vén co equipo rival algunha autoridade e o precisa, vou ao palco; pero o que eu quero é poder cantar». Al ritmo que marcan las voces y el bombo de Begoña Casais y Rafa Padín una fila por encima.

La alcaldesa, dice, «sempre o paso moi ben co equipo. Inda que ás veces o resultado non é o que queres, gozas co seu baloncesto. Os xogadores nunca se dan por vencidos». Y la afición responde «enchendo sempre o pavillón, apoiando o equipo pase o que pase, acabando sempre de pé aplaudindo».

Abal, que entre el primer equipo y los de sus hijos «vexo tres partidos cada fin de semana», resalta la comunión entre el Xuven y un municipio «pequeno, no que todos nos coñecemos. Os xogadores e os técnicos de LEB Prata adestran os nosos nenos -Manu Santos dirigió a su hijo el año pasado, y Pablo Abuín a su niña este curso-, e os xogadores, sendo novos, saben a posición que ocupan, e son un exemplo para os rapaces». Por todo ello, «agardo que o Xuven se manteña moitos anos na LEB Prata; é un orgullo e practicamente un soño para unha localidade de 14.000 habitantes». Claro que este año «vou dicir que si, xogaremos os play-offs».