Juan Maneiro sobre la Ameixa: «Onde non nos invitan, non deberiamos ir»

Rosa Estévez
rosa estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

Considera «lamentable» la actidud de Villanueva y del patrón mayor de Carril

09 ago 2012 . Actualizado a las 07:00 h.

La decisión de la agrupación de parquistas de Carril y de la cofradía de no invitar ni a Juan Maneiro ni a la conselleira Rosa Quintana a la Festa da Ameixa ha generado un auténtico terremoto en esta villa vilagarciana. Colectivos profesionales como la agrupación de marisqueo a flote y los parquistas de Virgen del Carmen, y vecinos a título individual, han querido marcar distancias con ese desplante. «A maioría do pobo de Carril non ten nada en contra da conselleira», decía por ejemplo Pilar Acosta, responsable de l agrupación de a flote. «Ese señor [Villanueva] no puede hablar por los vecinos de Carril», recalca también Rosario Maneiro, de Virgen del Carmen. «Por que nos teñen que poñer en contra desa señora?», se preguntaba un vecino de a pie, Carlos Berride.

Parece evidente, pues, que la vecindad está dividida. ¿Y qué opinan los protagonistas de esta historia de desencuentros? Villanueva dejó claro el lunes que Quintana y Maneiro «gañaron a pulso non ser ben recibidos entre nós». Ayer pudimos conocer la lectura que hace de todo esto Juan Maneiro, secretario xeral de Mar y una de las personas cuya presencia ha sido vetada en la fiesta en la carta que la organización ha remitido al presidente de la Xunta. Maneiro reconoció que «hai un escrito da agrupación ao presidente da Xunta, boicoteándonos á conselleira e a min», dijo.

Pero tras sentar esa base, recalcó que «estes dous señores (José Luis Villanueva y Fernando Franco, patrón mayor) son os organizadores da festa, pero non sei se representan o sentir do pobo de Carril». Él lo tiene claro: considera que la mayoría de los vecinos no están de acuerdo con la postura adoptada desde los dos organismos que capitalizan la fiesta. El boicot que dice estar sufriendo, junto con la conselleira, es una expresión «do sentir deste señor, amparado polo patrón maior, que non ten criterio propio, que actúa como unha marioneta».

Maneiro, que se reivindicó como carrilexo -«eu tamén son de Carril, de nacemento»- considera «lamentable» todo lo ocurrido. «Se estamos aquí -dijo en referencia a los cargos que ocupan tanto él como Rosa Quintana- é porque no seu día houbo unhas eleccións democráticas nas que se escolleu un goberno do que formamos parte». En cualquier caso, y pese a su convencimiento de que el «boicot» es cosa de un número reducido de personas, Maneiro reflexionó en voz alta: «Onde alguén non nos quere, ou non nos invitan, non debemos ir, aínda que sexa lamentable».

«Este non é o sentir do pobo de Carril. É o sentir deste señor [Villanueva] amparado polo patrón maior, que non ten criterio propio, que é unha marioneta»