«Aínda que o prohiban vai haber xente que a vai seguir plantando igual»

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

pepa losada

Ayer en el mercado semanal de Ribadeo la plaga del tubérculo era el tema recurrido: «Non se fala de outra cousa»

16 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Non se fala de outra cousa». Así se pronunciaba ayer una mujer mientras esperaba su turno para comprar patatas en un puesto del mercado de Ribadeo. La plaga de la polilla guatemalteca, la prohibición de cultivar patatas y la orden de arrancar y destruir (a partir de marzo si se cumplen las previsiones del Ministerio de Agricultura) las plantaciones ya existentes está en boca de todos. Se palpa que hay muchas dudas. Un vecino de Covelas apuntaba: «Eu planto para min. Se as vou ter que arrincar non as plantarei, pero conto con facelo. Estamos todos a velas vir: non hai remedio contra este bicho?». Otra mujer, apuntaba: «Aínda que avisen e o prohíban vai haber xente que vai seguir plantando igual, e que non a vai levantar». «O caso é que teñen que facer algo, porque isto a menos non va a ir», apuntaba otra.

Entre los vendedores, la queja más habitual es, si se tiene decidido prohibir el cultivo, ¿por qué no se ha hecho antes?

Beatriz Díaz Pérez, con un puesto en la plaza de abastos de Ribadeo (Froitas Bea), vende pataca de Cospeito: «De momento non temos problema. Pero xa veremos co tempo. A min paréceme que deberían ter avisado antes, e deberían buscar algunha solución contra a polilla sen ter que chegar ao extremo de prohibir o cultivo. Se deixamos de labrar perdemos moita venda. A xente no verán ven por pataca de aquí, e non a vai ter... Entón que lles vendemos? Pataca francesa?».

Y añade: «O malo xa non son as perdas que teremos, senón o que deixas de vender».

Preocupación en otras zonas

Isabel Álvarez acude todos los miércoles desde O Corgo a instalar su puesto en el mercado de Ribadeo. A su concello la plaga no ha llegado, pero no oculta que «hai medo na xente. Estamos pensando que calquera día aparece. A nós viñéronnos mirar o ano pasado e viron que a zona estaba limpa, así que agora estamos esperando a ver... sementar, e a ver que pasa. De momento non chegou a praga, pero se chega e prohiben sementar, pois haberá que adaptarse ao que haxa».