«Para gobernar Ribadeo ben chegaba con 13 concelleiros»

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

Los líderes políticos coinciden en que el obligado incremento de miembros de la próxima corporación municipal apenas conllevará ventajas

14 dic 2014 . Actualizado a las 05:06 h.

«Para gobernar Ribadeo ben chegaba con 13 concelleiros». Lo afirma Agustín Reimóndez, portavoz de UPRI, sintetizando la opinión extendida de los líderes políticos locales. El alcalde, Fernando Suárez (BNG), añade: «Eu afino aínda máis: para gobernar Ribadeo ben chega con sete concelleiros, que son os que ten o BNG». Opiniones aparte, lo cierto es que la próxima corporación municipal de Ribadeo estará obligatoriamente conformada por 17 ediles. Será así porque el nuevo censo del Instituto Nacional de Estadística (INE), que se hará público en unos días, refleja que a 31 de diciembre del 2013 en Ribadeo residían 10.010 habitantes, 16 más que un año antes. Ese será el censo que se aplicará en las elecciones municipales de mayo y, en consecuencia, al superar la barrera de los 10.000 habitantes, la futura corporación de Ribadeo pasará de 13 a 17 concejales.

Al candidato del PP, Jesús López Penabad, es algo que no le coge por sorpresa: «Era algo co que xa contaba, porque estabamos moi preto de superar os 10.000 habitantes. Eu, á hora de facer a candidatura, xa estaba contando con 20 persoas». Penabad añade que lo que no tiene calculado es si esta circunstancia, pasar de 13 a 17 concejales, es algo que le beneficia o no: «Igual conseguir un concelleiro está agora máis barato, porque a poboación apenas medrou, pero é algo que non me preocupa. Se a corporación vai ser de 17 concelleiros, pois adiante... non pasa nada».

Otra consecuencia de este cambio será que, según la reforma de la ley de Administraciones Locales, los alcaldes de un municipio de entre 10.001 y 20.000 habitantes podrán cobrar un máximo de 50.000 euros, cinco mil más que los regidores de concellos de entre 5.001 y 10.000 habitantes. El alcalde ribadense no llega a cobrar los 45.000 euros que podría y si resulta de nuevo elegido dice que es algo que no le preocupa: «Non pensei nin penso nelo. Xa non apliquei o máximo antes nin, se me elixen de novo, penso facelo».

Para Suárez, el cambio de categoría para Ribadeo es meramente anecdótico: «Estas son as cousas de estar no límite. Por dez habitantes máis seremos catro concelleiros máis, e teremos o mesmo número, 17, que se en Ribadeo estiveran censadas 19.999 persoas, practicamente o dobre do actual. Pero os problemas non se van resolver porque sexamos 13 ou 17, senón polo sentidiño da xente que estea na corporación».

Suárez reconoce la máxima de que a mayor número de concejales mayor representatividad, pero el cambio no le entusiasma. Respecto a si será modificado el salón de plenos, apunta: «Se se fai unha reforma supoño que será o máis austera posible», y puntualiza que este cambio no implicará subida de sueldos de funcionarios ni mayores ingresos por transferencias para Ribadeo.

Para Agustín Reimóndez, portavoz de UPRI, los partidos consolidados no tienen por qué tener mayores problemas para elaborar una lista: «Tan complexo é facela de 13 coma de 17. Penso que é algo anecdótico, pero se por ese cambio algún funcionario, o secretario, o interventor ou quen sexa, merecen por lei cobrar máis... pois apaga e vámonos».

Quien sí reconoce que el aumento de concejales conlleva más dificultades para hacer la lista es el secretario general del PSOE de Ribadeo, Víctor López: «Para nós vai ser máis complicado, porque non é solo facer a lista, senón tamén respectar a paridade, ter en conta a representación territorial... sabemos que vai ser máis complicado facer a lista, pero para os demais tamén, e se din o contrario non o comparto».

el concello sube de categoría con sus 10.010 habitantes y tendrá 17 ediles