Os Tonechos tienen relevo

TELEVISIÓN

Marcos Pereiro y Xosé Antonio Touriñán son Os Dous de Sempre y dan vida desde hace un año a Nucha y Mucha, la pareja cómica más popular de «Luar»

01 feb 2009 . Actualizado a las 02:11 h.

Xosé Ramón Gayoso dice de ellos que son los responsables de al menos cinco puntos de la elevada audiencia que registra semanalmente Luar . Marcos Pereiro y Xosé Antonio Touriñán se han convertido en una estable pareja cómica desde hace un año en el longevo programa de TVG. Forman el dúo Os Dous de Sempre y dan vida a Nucha e Mucha , dos cantareiras cargadas de ironía y humor.

Marcos Pereiro y Xosé Antonio Touriñán no llegan a la treintena. Su vida ha ido paralela. Marcos nació en Alemania en 1981 y a los ocho años regresó a Galicia. En el colegio Tarrío de Culleredo conoció a Xosé Antonio, un año mayor que el. Como otros conocidos cómicos gallegos, como es el caso de Rober Bodegas y David Amor, son antiguos jugadores de balonmano. Siguieron su camino juntos en el Instituto Cruceiro Baleares y allí empezaron a hacer teatro juntos en el grupo Specullum, que por aportación de Marcos acabó convirtiéndose en Specullum Meigallada.

«No ano 2000, en Carral ofrecéronnos facer algo xuntos para o Día das Letras Galegas e alí apareceron por primeira vez as cantareiras», explica Marcos. «Estabamos disfrazados coa mesma roupa coa que saímos na televisión, iso si, lavada», recuerda Xosé Antonio.

Recorrieron locales y salas gallegas con sus nuevos personajes, en una época en la que proliferaron los concursos de monólogos. Compartieron escenario con otros humoristas en formación en esos momentos. Lume e Ferro, una taberna de toda la vida de Carral, fue en donde se rodaron antes de montar Sala The Star, un negocio que comparten en este concello coruñés. Os Dous de Sempre no son solo Nucha y Mucha . Han estrenado con éxito otros espectáculos como Orsay y A comer con Xosé y Ramón «unha parodia de deconstrución da nova cociña», según Touriñán. Desde el año 2000 han realizado proyectos televisivos por separado. Marcos Pereiro ha trabajado en series como Terras de Miranda y programas como Air Galicia y Mundo Verbena . Xosé interpreta al hijo de Puri en Padre Casares y también participó en Perdelo todo y A vida por diante .

Pero su éxito llega como pareja, después de un camino que no fue fácil. «Fixemos unhas probas para ir ao Luar no ano 2005. Gayoso xa quería que empezásemos esa fin de semana, pero outro dos directores do programa pensaba que había que probar como funcionabamos. Ás dúas semanas acabamos no S upermartes , un dos concursos máis antigos da televisión en España. Fixemos seis ou sete programas e rematou», cuenta Touriñán. «Entramos en depresión. Imaxínate, é como ir traballar ao Telexornal e acabar con el», dice sonriendo Marcos.

Su aparición como dúo en Luar no fue hasta el 2007. «Empezamos con personaxes soltos ata que un día propuxémoslles facer as cantareiras e funcionou», detalla Touriñán. «Foi despois da Festa do Cocido de Lalín do pasado ano», recuerda Marcos.

Consenso

«Sempre logramos o consenso porque faise o que eu digo», dice con ironía Touriñán sobre como se organizan para elaborar los guiones. «Quen manda aquí depende dos días e as cousas. A tecnoloxía é de Marcos. Un escribe e outro supervisa cada semana e ímos alternando, e complementámonos moi ben», afirma Pereiro. «Enfadámonos e discutimos coma todos, pero non por iso imos deixar de ser amigos aínda que non traballemos xuntos», comenta Touriñán. No se consideran herederos de Os Tonechos. «Facemos un humor diferente e levámonos moi ben con eles», dice Marcos. Entienden su separación temporal. «Sete anos facendo o mesmo queima. Necesitaban un descanso e é o que fixeron».