El PSOE denuncia que la Xunta busca reducir la financiación de las universidades

La Voz SANTIAGO/LA VOZ.

GALICIA

27 jul 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

La Xunta «busca impoñer un descenso dos orzamentos para as universidades». Eso es, al menos, lo que advierte la portavoz en materia de universidades del grupo parlamentario socialista, Concepción Burgo, que también carga las tintas sobre el retraso que está teniendo la negociación del nuevo plan de financiación para el Sistema Universitario Galego.

«Tan só se celebraron dúas reunións coas universidades e os membros do Consello Galego de Universidades», recordó la diputada socialista, quien cree que el planteamiento de la Consellería de Educación para negociar el presupuesto dedicado a las universidades es «absolutamente caótico». Entre otros fallos, Burgo destacó la ausencia de criterios e indicadores objetivos para la distribución de los fondos entre las tres instituciones académicas y lo achacó a que «non hai unha diagnose dos problemas, carencias e fortalezas das universidades galegas».

Además, los socialistas critican el hecho de que el plazo límite para que el plan entrase en funcionamiento el próximo curso se extinguió en primavera y sin embargo «a día de hoxe aínda non hai absolutamente nada e as universidades non saben de que fondos disporán no novo curso». De hecho, Concepción Burgo ya dejó claro que Educación «busca impoñer un descenso dos orzamentos para as universidades», lo que a su juicio significa «un novo desmantelamento dun servizo público» y la pérdida «das nosas posibilidades de competir coas economías máis desenvolvidas».

Nuevos recortes

El principal problema, a juicio del PSOE, es que el Sistema Universitario Galego podría enfrentarse «o ano que vén a unha nova redución de fondos despois do descenso dun 6% no 2010», lo que podría suponer «a imposibilidade de funcionamento das universidades».

La diputada también se mostró convencida de que el Gobierno gallego «xa renunciou ao obxectivo de chegar ao 1% do PIB para o financiamiento das universidades no 2015» y advirtió que de no llegar a esa cantidad en el plazo fijado, «as nosas universidades perderán competitividade e calidade nos vindeiros anos».