«É un produto de delicatessen»

Redacción digital

GALICIA

El presidente de la Asociación de Amigos do Porco Celta da Costa da Morte ve muchas oportunidades de futuro.

02 oct 2008 . Actualizado a las 20:22 h.

El presidente de la Asociación de Amigos do Poco Celta da Costa da Morte comercializa toda su producción a través de sus carnicerías y de la pequeña fábrica de embutidos que regenta en Corcubión. «Nós curamos xamós e facemos salchichón, sarta, fuet, chicharróns e demais. É a única maneira de darlle saída a todo o porco porque na venta en fresco os clientes sempre piden as mesmas pezas. Tamén elaboramos pratos precociñados como as paletas asadas, o cocido ou as empanadas», señala.

José Luís Antelo incide en las cualidades «totalmente distintas» de la carne. «É un produto de delicatessen», apostilla.

Entre las dificultades para obtener cerdos de calidad, Antelo destaca la falta de una tradición de mejora genética que se encuentra todavía en un estado embrionario, o la lentitud de crecimiento de los lechones. «Nós destetamos aos 40 días cando nas granxas industriais destetan aos 21», dice.

A la hora de comercializar la carne influyen sobremanera el precio y el desconocimiento por parte de los clientes. «Cobramos polo porco celta máis ou menos o doble que polo outro. As chuletas e a costilla que teñen máis saída témolas a 8,95 euros. O lomo está a 13,95 pero hai que ter en conta o pouquiño lomo que teñen estes animais e que, por exemplo, para curar un xamón fan falla de dous anos e pico para enriba. É un mundo aparte», señala el criador.

En cuanto a las posibilidades de futuro, Alvite incide en la comercialización de la carne fresca donde el porco celta «é moi superior ao ibérico. Non tanto nos embutidos e curados porque eles teñen máis experiencia e moitos anos de vantaxe».