Adega denuncia que restos procedentes del castro de A Atalaia aparecieron tirados en una escombrera

La Voz

A MARIÑA

29 dic 2007 . Actualizado a las 02:00 h.

«Dous muíños e restos de cerámica» fueron recuperados ayer por miembros del colectivo ecologista Adega de un lugar de Cervo donde se vertieron restos de tierra retirados de la zona de A Atalaia, en San Cibrao. Al menos así lo aseguran desde esa organización, que insiste en denunciar que los vestigios arqueológicos proceden «da destrucción do castro» localizado en la mencionada área de San Cibrao, donde se está construyendo un edificio.

Alertados por un vecino, miembros de Adega se desplazaron ayer a un lugar situado frente a la gasolinera de Cervo donde han sido depositadas cargamentos de tierra. Allí se encontraron con dos ruedas de molino y otros restos de cerámica, que ayer dejaron «no Museo Histórico de Sargadelos e que a próxima semana serán levados ás oficinas do Seprona en Xove para realizar a pertinente denuncia», aseguran desde la recién creada delegación mariñana de Adega.

Ante esa situación, el colectivo ecologista considera «necesario e urxente» promover un «estudo arqueolóxico serio e rigoroso do que se salvou da primeira destrucción no mes de xuño» en el castro de A Atalaia, así como «do que salvou tamén na segunda destrucción en setembro». Demanda, además, «que se estuden as parcelas do castro que Promociones San Ciprián pretende destruír para facer pisos para veraneantes».

Pide parar el edificio

Adega propone rescatar y estudiar el material arqueológico «que se leva sacado do xacemento e que se atopa no entullo de Morás, o que está no recheo situado diante da gasolineira de Cervo e o montón que aínda está no castro, preparado para desfacerse del». Como esos restos «son patrimonio de todos os habitantes do Concello de Cervo e de todo o pobo galego», Adega insiste en exigir a la Dirección Xeral de Patrimonio que las obras de construcción del edificio en A Atalaia de San Cibrao «volvan a ser paralizadas porque non son compatibles co estudo e a análise rigorosa dos restos arqueolóxicos».